Logistikaseminar 2016 esinejad

Lauri Karp – „Kuidas läheb Eesti majandusel ning kuidas saaksime edukamad olla?“

lauri

Lauri Karp on märkimisväärse kogemusega finantsturu juht. Oma karjääriredelil tõustes on ta saanud ettevõtte omanikuks ning paljude kõrgelt hinnatud nõukogude liikmeks. Lauri Karpi haridustee algas Kadrioru Keskkoolist. Kõrghariduse omandas ta Heidelbergi Ülikoolis Saksamaal, kus ta kirjutas magistritöö Eesti rahasüsteemi valuutakomiteest. Lauri Karp töötab hetkel Saksamaal ettevõttes KFPD Gmbh. Ta on ka nõukogu liige perele kuuluvas Eesti mettallurgiaettevõttes AS Silmet Grupp. Tema karjääri teekond on sisaldanud ettevõtlust, innovatsiooni ja kapitali turgude küsimusi.


Mari Tepp – „TTIP – kas järgmine samm globaliseerumise suunas?”

mari

Mari Tepp töötab Eesti Välisministeeriumis välismajanduse ja arengukoostöö osakonnas. Tema valdkonnaks on Eesti väliskaubandussuhted ning teiste seas ka EL-i kaubandusläbirääkimised USA-ga (Atlandi-ülene kaubandus- ja investeerimispartnerluse leping ehk Trans Atlantic Trade and Investment Partnership – TTIP). TTIP-i läbirääkimistel koordineerib Mari koostöös teiste riigiasutustega Eesti seisukohtade kujundamist ja esitamist. Seminaril räägib ta, kuidas sobitub TTIP rahvusvaheliste suhete üldisesse konteksti, mida sellega saavutada üritatakse, mida ja kes lepingust võidavad või kaotavad ning milline võiks olla Eesti ettevõtete huvi läbirääkimistel. Ta on varasemalt töötanud poliituuringute keskuses Brüsselis, kus muuhulgas aitas läbi viia uuringuid kaubanduse mõjust keskkonnaressurssidele. Mari Tepp on õppinud Tartu ülikoolis ajalugu ja Pariisi Institut d´études politiques´is EL-i õigust.

Gert Teder – „Kuidas toimib logistika kriisi- ja sõjakoldega?“

gert

Gert Teder on lõpetanud Eesti Riigikaitse Akadeemia Päästekolledži aastal 1997. Hetkel töötab Põhja Päästekeskuses Lilleküla komandos valverühma ülemana. Lisaks on ta koosseisuväline lektor Päästekoolis. Alates 1997 on Gert Teder Eesti Päästemeeskonna liige, üks kolmest otsingu- ja päästemeeskonna juhist. Ta kuulub ka ÜRO ja EL katastroofide likvideerimise ekspertide reservi. Töötanud katastroofide järgselt Pakistanis, Moldovas, Haitil, Türgis, Jordaanias, Malawil, Bosnia-Hertsegoviinas.

Lars Mårtensson – „Future trend and innovation?“

lars

Lars Mårtensson on keskkonna- ja innovatsioonidirektor ettevõttes Volvo Trucks. Tal on ülikoolikraad keemiatehnoloogias ja magistrikraad keskkonnakorralduses ning keskkonnapoliitikas. 20 aasta vältel Volvos on ta olnud keskkonna direktor Volvo Pentas ja Volvo Grupis. Preagu on ta Volvos vastutav keskkonna ja innovatsiooni strateegiates ning eesmärkides. Volvo Trucks on selle aja jooksul esitlenud esimest CO2 neutraalset autotehast maailmas ja seitset veokit, mis on kohandatud kasutama seitset erinevat alternatiivset taastuvkütust ning esimest hübriid prügiautot maailmas. Lisaks veel erinevaid innovatiivseid lahendusi nagu Volvo Dual Clutch topeltsidur ja Volvo dünaamiline roolisüsteem (Volvo Dynamic Streering). Lars Mårtensson oli mitu aastat Rootsi Kliima-neutraalse maanteetranspordi võrgustiku esimees, mille eesmärk on vähendada CO2 emissiooni maanteetranspordis 50% võrra aastaks.

Arno Kütt – “Pakiautomaadist pakirobotiks.”

Arno

Arno Kütt on ettevõtja, kes on 25 aastaga jõudnud pildiraamide tegemisest maailmas ainulaadse pakiroboti tootmiseni. 1991 aastal alustas pildiraamide tegemisega. 1993 oli üks puitmööbli ettevõtte Eerung asutaja, mis eksportis 10sse riiki, sealhulgas ka Saksmaale, Soome, Inglismaale, Rootsi. 1998 alustas ON24 e-pood, mis 2006 aastal lõi enda toimiva logistikavõrgu. 2007 aastal asutas investoreid kaasates ettevõtte SmartPost. Millest 2010 aastal arendas välja Cleveron AS – pakiautomaate -ja roboteid arendava ja tootva ettevõtte. Tänaseks on Cleveron oma pakiautomaate müünud üle maailma – Soome, Norra, Ungarisse, Bulgaariasse, Hispaaniasse, Brasiiliasse, Venemaale. 2015 aastal soovis Ameerika Ühendriikidest pika kogemusega ja hinnatud ettevõte alustada partnerlussuhteid, nende tegevdirektor on öelnud: *”Cleveron not only has the best technology in the market, but also the holistic approach to terminal delivery proven by results.”


Kimmo Weissenberg – „Kuidas teha 30 minutist 3 minutit?“

kimmo

Kimmo Weissenberg-i ettekande teemaks on „How to turn 30 minutes into 3 minutes?“ Weissenberg on õppinud Protsesside Tehnoloogiat Åbo Akadeemias. Ta töötas teadustöö juhatajana Ahlström Mixing Technology’s 1987-1995, projektijuhina DISA’s 1995-1996 ja turundusjuhina VACON’is 1997-2007. Hetkel on ta NWE Network Engineering müügidirektor. Nagu nendest töösuhetest on näha, siis on olnud kõike alates vedelike segamisest ja tolmu eemaldamisest kuni elektroonikani ja nüüd kauba kindlustamiseni. Vastastikune seos on teadus- ja arendustegevusega, kohandatud lahendused uurimata aladel ja uute töölahenduste otsimine, kombineerides olemasolevaid komponente.


Harry Kanistik – „Uued lahendused pakiveos“

Harry

Harry Kanistik omab 10 aastat kogemust digitaalses turunduses. Eelnevalt on olnud ettevõttes Age McCann (osa McCann World Group) digiosakonna juht. Harry on töötanud maailma suurimate brändidega, sealhulgas L’Oreal, Samsung ja TeliaSonera. Lisaks on ta töötanud rahvusvahelises E-kommertsi ettevõttes Rebate Networks ning mitmedes turundus positsioonidel Eestis, Kanadas ja Slovakkias. Hetkel on ta juhatuse liige ettevõttes Elevaator Startup Labs ja kaasasutaja PostPal’is ja Easyfy.io


Henrik Raave – „Uued lahendused reisijateveos“

HenrikRaave

Henrik Raave on praegune Taxify Eesti tegevjuht, kes omab 12-aastast mitmekülgset kogemust turundusalal. Henrik on olnud varasemalt ametis nii Eesti Ekspressi turundusjuhi kui ka City Motorsi tegevjuhina. Oma ärialaseid kogemusi on ta jaganud ka lektorina Estonian Business Schoolis.


Ülle Aasjõe – „Kaks sammu, et ühendada kool ja ettevõte “

ylle

Ülle Aasjõe alustas Tallinna Tehnikakõrgkoolis aastal 2010 lektorina. Tänaseks on temast saanud ka logistika ja majanduse õppetooli hoidja. Tema on TTK üks lektoritest, kes aitab kolmanda kursuse logistika tudengitel Logistikaseminari korraldada ning annab panuse selleks, et kool ja ettevõte teeksid omavahel rohkem koostööd. Ülle Aasjõe on lõpetanud Eesti Kõrgema Kommertskooli rahvusvahelise ärijuhtimise erialal ning omab pikaajalist töökogemust müügijuhina.

Märt Kelder – „Koostööst ja konkurentsist erinevatest vaatenurkadest“

Glen_Pilvre

Märt Kelder on endine Skype’i arendaja, kellel on 12-aastane kogemus tehnikas ja tootearenduse juhtimises. Ta on ka ettevõtja ning erainvestor. 2005. aastal lõpetas ta Tallinna Tehnikaülikooli, kus ta omandas magistrikraadi arvutiteaduses. Ta oli esimese viie töötaja seas Skype’s. Algselt oli tema ülesandeks kvaliteedi tagamine, kuid peagi liikus ta edasi Skype video meeskkonna loojaks ja haldajaks – meeskond, kes arendas kõige parema videokonverentsi tehnoloogia maailmas. Olles isiklikult värvanud Skype’i üle viiekümne maailmatasemel inseneri, on ta kogenud Skype’i kasvamist viiest töötajast kuni kahe tuhande töötajani. Hetkel on Märt Kelder veebiplatvormi Voog kaasasutaja ning mobiilirakenduse Taxify investor. Lisaks aitab Taxify’d toote strateegiaga ning värbamisega.