Arno Kütt – Cleveron AS founder

Arno Kütt on Eesti ettevõtja ja veebikaubanduse-logistika innovaatiliste tehnoloogiate arendaja.

Arno teadis juba 14 aastaselt, et temast saab ettevõtja. Pea 20 aastat tagasi asutas Arno Kütt ON24, millest on saanud Eesti suurim online mööblikauplus. 2007 asutatud SmartPOSTist on praeguseks välja kasvanud maailma tippu kuuluv kõrgtehnoloogilisi pakiroboteid tootev ja arendav Cleveron.  Eelmise aasta märtsis valiti Arno Kütt äripartneri Peep Kullaga Ernst and Young poolt Eesti Aasta Ettevõtjateks juunis nomineeriti nad sama konkursi Maailma Aasta Ettevõtja tiitlile, mille finaalvõistlus toimus Monacos. Arno inspiratsioonil ja maailma muutvatel ideedel ei näe piire olevat kuna hetkel ta on töötamas kontseptsiooni kallal, et pakke tarnida droonidega.

Mis loom on isesõitev kullerauto? Mis tehnoloogiat kasutatakse kuller autol? Raskuseid, mis võivad olla selle kulleri kasutamisel  ja missugused paremad küljed on? Millised on seadusandlikud raskused isesõitvate kuller autodega? Millal toimuvad esimesed katsetused isesõitva kuller autoga? Arno Kütt vastab nendele ja paljudele teistele küsimustele.

Mehis Aan – DPD operatsioonide juht

Kuulutame välja „Viimase miili logistika rohelisemaks“ teemaploki teise esineja – DPD operatsioonide juht Mehis Aan. Esinejaga on võimalik tutvuda läbi tema enda sõnade: „Karjääri mõttes olen terve oma täiskasvanu elu olnud seotud viimase miili logistikaga. Alustasin üsna rohujuure tasandilt kullerina ning olen seejärel olnud veokorraldaja ja müügiesindaja. Juhtimiskogemust viimase miili logistika meeskondade juhina on alates 2013. aastast, DPD-ga ühinesin 2015. aastal ning asusin juhtima transpordiosakonda, 2021. a alguses alustasin operatsioonide juhina. Peamiseks töökohustuseks on DPD Eesti operatsioonide ehk jaotus- ja korjeveo võrgustiku, liiniveo võrgustiku, pakiautomaatide võrgustiku, terminalide ja depoode võrgustiku ning taristu strateegiline arendamine ning kvaliteetse ja efektiivse toimimise tagamine“.

Meie selle aasta seminari käigus räägib Mehis Aan rohelisest logistikast ja selle jätkusuutlikkusest ning kuidas seda saavutada. Tema ettekandest saame teada mida DPD Eesti selleks teinud on ja milline on rohelogistika tulevik.

Teve Rahula – Lennuliiklusteeninduse AS äriarenduse osakonna juht

“Vaade tulevikku” ploki viimasena väljakuulutatud esineja on Lennuliiklusteeninduse AS äriarenduse osakonna juht Teve Rahula. Teve räägib drooni võimalustest ning kuidas üldse droonivedu võiks välja näha ja kuidas see muudab meie tuleviku. Esineja annab ülevaate sellest, mis on droonitakso ja kuidas see saab teha meie elu lihtsamaks. Teve ettekandest saame teada kas droonid asendavad kunagi lähimaalende, näiteks Tallinnast saartele.





Martin LengiTranspordiameti liikuvuse planeerimise teenistuse direktor

Liikuvus kui vabadus teemaploki esineja Martin Lengi on lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli logistika eriala bakalaureuse ning rahanduse ja arvestuse magistrikraadiga. On töötanud nii era kui avaliku sektoris, nii Eestis kui välismaal – investeerimispangandusest, finantsjuhtimise ja strateegilise ning liikuvuse planeerimiseni.  Käesolevalt töötab Martin Lengi Transpordiametis Liikuvuse planeerimise teenistuse juhina.

Esineja räägib ühistranspordi liinide kaasaegsest ja transpordivahendite kaasaegsest ning millised on tulevikus ühistranspordi transpordivahendid. Kas Eesti linnades on vaadatud üle ühistranspordi liinide kaasaegsus või on endiselt tegemist samade liinidega mis olid juba 30-40 aastat tagasi? Millised on tuleviku ühistranspordivahendid, milliseid kütuseid kasutatakse (elekter, gaas, vesinik)?


 Erik Ernits – Liikuvuse kavandamise osakonna juht

„Muutuste kerises“ teemaploki esineja Erik Ernits. Erik on lõpetanud Tehnika Ülikooli transporditehinika eriala ning saanud samal erialal tehnikateaduste magistri kraadi. Esineja on õppinud ka TTÜ doktoriõppes, kus sai avaldatuid ka mõned teadusartiklid.
Erik on töötanud Eesti Liikluskindlustuse Fondis ning Kindlustusseltside liidus kahjuennetuse juhina, Maanteeametis liiklusohutuse osakonna juhina ja hetkel töötab Transpordiametis liikuvuse kavandamise osakonna juhina. Tema tööülesanneteks on olnud projektijuhi või meeskonnajuhina vastutada kindlustussektoris hävinenud sõidukite kohta info kogumise ja avaldamise lahenduse ja liiklusõnnetuste asukohainfo loomise lahenduse väljatöötamise ja rakendamise eest, raskete liiklusõnnetuste uurimiskomisjoni üle-eestiliseks laiendamise, liiklusõnnetuste andmekogu loomise, liiklusohutuse ja ühistranspordikava loomise eest.
Praeguses ametis on Eriki peamiseks ülesandeks liikuvuse ja liiklusohutusega seotud tegevuste planeerimine Transpordiameti vastutusalas ning kokku lepitud plaanide elluviimine.

 

Dago AntovTalTech Logistika ja transpordi teaduskeskuse juht

Meie selle aasta seminari “Tallinn vs Eesti” teemaploki esineja Dago Antov.

Dago Antov on Tallinna Tehnikaülikooli Mehaanika ja tööstustehnika instituudi professor ning Logistika ja transpordi teaduskeskuse juht. Magistri- ning doktorikraadi omandas Antov Tartu Ülikoolis. Doktoritöö teemaks oli “Liiklejate ettekujutus liiklusohutuse tagamisest Eestis”.

 

 

 

 

Pirko Konsa – Modern Mobility OÜ tegevjuht

Meie selle aasta seminari “Tallinn vs Eesti” teemaploki esineja on Modern Mobility OÜ tegevjuht Pirko Konsa.

Liikuvus Tallinnas on väga heal tasemel, elanikel on võimalus liikuda ühistranspordiga mille väljumisajad on üsna tihedad, lisaks on veel valikus rendi tõukerattad, Bolt Drive, Citybee. Kui aga vaatame teisi Eesti väiksemaid linnu, siis väga paljudes ei ole võimalik kasutada renditõukerattaid, rääkimata Bolt Drive või Citybeest, samuti on ühistranspordi väljumisajad tunduvalt hõredamad kui Tallinnas. Esineja võrdleb elu Tallinnas ja mujal Eestis. Räägitakse liikuvusest Eestis üleüldiselt võrreldes Tallinnas. Kas Eesti väiksemates linnades on liikuvus alaarenenud ning mis võiks olla selle põhjused. Mis aitaksid parandada liikuvust Eestis?



Sanda Benbik-Voitovits – Operail multimodaalsete vedude juht

Operail pakub Lõuna-Eesti tootmisettevõtetele võimalust kaubad viia sadamasse mööda rööpaid. Operail pakub ka uksest-ukseni lahendust – korraldab kauba liikumise kliendi ukselt kuni sadamani. Esmalt toob partner konteinerites liikuva kauba autoga tehasest Tartu konteinerterminali ning seal laetakse see platvorm vagunitele. Edasi liigup kaup rongi koosseisus sadamasse, kust siis edasi juba sihtriiki. Lisaks toimub neil vedu ka teises suunas – näiteks tuuakse sadamast Lõuna-Eestisse killustiku, mida kasutatakse näiteks teede ehitamisel. Teenuse eesmärk on pakkuda alternatiivi maanteeveole ning lisaks suurendada liiklusturvalisust meie riigi põhimaanteedel ja vähendada transpordisektori keskkonnamõju.

 

 

Grigori Parfjonov – Tallinna Transpordiameti arengusektori liiklusekspert

Meil on suur rõõm tutvustada Teile “Liikuvus kui vabadus” teemaploki esineja, kelleks on Grigori Parfjonov.

Milline on Tallinna liiklus hetkel ning milline ta võiks näha välja tulevikus? Mis on kitsaskohad ja mida on juba parandatud? Millised võiksid olla lähiajal tulevad muudatused ja millised on pikemaajalised muudatused? Mida ja kuidas parandada Tallinnas liiklemist nii et kõik osapooled on rahul? Milline peaks tuleviku linn olema? Sellest räägib Tallinna Transpordiameti arengusektori liiklusekspert Grigori Parfjonov.




Mihkel Mäeker 

Mihkel Mäeker räägib seminaril ühistranspordi tulevikusuundadest. Mihkel on õppinud Tallinna Tehnikaülikoolis magistrantuuris avaliku sektori juhtimise ja innovatsiooni erialal. Eelnevalt töötanud erinevates riigiasutustes ning seal tegelenud kriisireguleerimise, strateegilise planeerimise ja riskijuhtimisega.

Tema peamised töökohustused on Eesti ühistranspordi arendamine, maakondliku bussitranspordi ning siseriiklike praami-ja lennuühenduste korraldamine.